Гімнастика для очей.

Гімнастика для очей.

Гімнастика для очей.

«Витягніть руки перед собою і погляньте на свої пальці…» — Не завжди вчителі початкових класів проводять такі необхідні вправи для очей. Втім, якщо така гімнастика і проводиться, то це не гарантія збереження дитячого зору. З початком навчання на зір дітей лягає істотне навантаження, яка може призвести до його погіршення.

ПРЯМО, прямі, ще й прямо

Що відбувається: На зміну звичним рухливим іграм дошкільника приходить багатогодинна робота учня за партою і письмовим столом. І в переважній більшості випадків про правильну поставу дитини (пряма спина і розгорнуті плечі) мови не йде.

У чому небезпека: Збереження зору залежить від нормального кровопостачання головного мозку, яке залежить від стану хребта і постави. Судини, що забезпечують кров’ю голову, проходять в хребті і можуть пережимає при зміщенні шийних хребців і, таким чином, вести до зниження зору. Якщо при заняттях дитина сильно нагинається і «пише носом» це погіршує ситуацію і веде до розвитку короткозорості.

Що робити: По-перше, потрібно підібрати відповідний письмовий стіл і відповідний стілець, щоб при письмі, читанні або малюванні положення тіла дитини було правильним: пряма спина, ноги повинні стояти на підлозі, а не висіти в повітрі, при цьому кут між стегном і гомілкою повинен бути прямим. Ще одна умова правильної посадки школяра за столом – дитина повинна вільно класти руки на стіл: плечі не повинні підніматися, а спина згинатися.

У зв’язку з швидким зростанням дітей у такому віці, для дотримання вищевказаних правил, має сенс придбати регульовані моделі меблів, які можна підлаштовувати під мінливий ріст дитини. Стіл рекомендується розміщувати зліва від вікна, якщо ж планування дозволяє поставити його тільки навпаки, то потрібно його ставити на відстані 0.5 метра від вікна. Настільний джерело світла необхідно розміщувати зліва.

ВСЕ БІЛЬШЕ І БІЛЬШЕ…

Що відбувається: Завдання, вправи та реферати… Зорові навантаження учнів з кожним роком неухильно зростають. Матеріалу для освоєння стає все більше і більше.

У чому небезпека: Час, що проводиться за виконанням завдань, весь час збільшується, завдання стають все складніше. Шийні м’язи втомлюються і вже не тримають голову, вона опускається все нижче і нижче, збільшуючи навантаження на зір. І ось вже через невеликий проміжок часу дитина отримує від лікаря діагноз «Короткозорість » .

Що робити: Якщо ви хочете, щоб ваше чадо виконувало всі завдання самостійно, не відставало від шкільної програми і, при цьому, зберегло зір, необхідно щоб гімнастика для очей стала невід’ємною складовою у процесі виконання навчальних завдань. Для цього необхідно освоїти кілька нескладних вправ:

1. Перекладати погляд з ближнього предмета на дальній: з квітів на підвіконні на дерево вдалині, з фіранки на хмари і т.д. Повторити цю вправу необхідно 5-10 разів.

2. Широко розкрити на кілька секунд, потім заплющити очі. Так повторити кілька разів.

3. Подивитися вгору-вниз, потім вправо-вліво і покрутити очима.

4. Легко помасажувати повіки, можна злегка «побарабанить» кінчиками пальців в області очей (віскі, брови, перенісся).

Крім того, необхідно заборонити читання і перегляд відео з різних технічних пристроїв (телефонів, комп’ютерів) в транспорті (автобус, метро і т.д.). Через наявної тряски відстань між очима і книжкою не постійно, що веде до перенапруження зору. Як правило, освітлення в транспорті залишає бажати кращого.

Слід звернути увагу і на навчальну літературу, книги. Переважно книги з матовою папером, що не яскравим фоном, текст повинен бути з чіткими літерами і великими полями.

І не забувайте про перерви: школярам молодших класів рекомендовано робити 10-15 хвилинні перерви кожні півгодини, дітям старшого віку – кожні 45 хвилин, підліткам (з 16 років) – щогодини.

ВИСОКІ ТЕХНОЛОГІЇ НЕСУТЬ ВИСОКИЙ РИЗИК

Що відбувається: Комп’ютери все щільніше входять у життя школяра: інтернет, ігри, соціальні мережі, перегляд фільмів, не кажучи вже про такі «дрібницях» як написання рефератів. Не варто забувати і про телевізор!

У чому небезпека: Як правило, діти не розуміють небезпеку надмірних зорових навантажень і не бачать необхідності їх обмеження або профілактики. Крім того, потрібно усвідомлювати шкоду світлового впливу на сітківку ока дитини: погляд постійно спрямований на екран – джерело світла.

Ситуацію посилює скорочення моргательних рухів, поверхня роговиці зволожується достатньо і пересихає. Розвивається «Комп’ютерний синдром ». почервоніння і різі в очах, відчуття «піску» і втоми.

Що робити: Існує два варіанти дій.

Перший (фантастичний):

Суворе обмеження перебування дитини за екраном комп’ютера чи телевізора (комп’ютер — максимум 15 хвилин в день для дітей до 9 років і півтори години на день для 16 літніх, телевізор – 40 хвилин в день для молодших школярів і до трьох годин на день для їх старших товаришів). Скажемо прямо – такий варіант малоймовірний.

Другий варіант (розумна):

Зір у дітей можна зберегти шляхом компенсації шкідливих факторів за допомогою гімнастики для очей, вживанням в їжу корисних для зору продуктів, стежити за режимом сну (чадо повинно висипатися) і давати дитині спеціально розроблені препарати для підтримки зору . Ці препарати (нутрицевтики) містять лютеїн і зеаксантин – натуральні сполуки, передбачені природою для захисту від надмірної світлового навантаження. Дефіцит цих речовин у дитячому віці призводить до того, що до моменту дорослішання людина вже носить окуляри чи контактні лінзи і є постійним пацієнтом окуліста.

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!