Дослідження гри дітей дошкільного віку з проблемами в спілкуванні

Дослідження гри дітей дошкільного віку з проблемами в спілкуванні

Дослідження гри дітей дошкільного віку з проблемами в спілкуванні

Фрагмент статті

Значення гри для психічного розвитку та формування особистості в наш час навряд чи вимагає спеціальних доказів. До яких би різним психологічним напрямами не належали дослідники, всі вони одностайні в тому, що гра необхідна для повноцінного психічного розвитку дітей, становлення їх особистості, набуття місця у світі. У книзі «Психологія гри» Д. Б. Ельконін, говорячи про значення гри, виділяє боку психічного розвитку, щодо яких вплив гри є визначальним і розвиток яких «готує перехід на нову більш високу ступінь психічного розвитку, перехід у новий період розвитку» [ 8, с. 288].

Це розвиток мотиваційно-потребової сфери, подолання пізнавального егоцентризму, розвиток розумових дій, довільної поведінки.

Саме в грі дошкільнят складаються основні передумови оволодіння навчальною діяльністю і, отже, то, наскільки повноцінно грає дитина, багато в чому визначає успішність його навчання в школі. Довільність, здатність слідувати нормам, діяти за зразком, оперувати знаками та схемами, оволодіння соціальними нормами — все це найважливіші новоутворення дошкільного віку, що формуються переважно в грі.

Дослідження, проведені більше 20 років тому під керівництвом Д. Б. Ельконіна в контексті вивчення умов переходу до навчання в школі з шести років, показали, що діти, «недоігранной» в дитячому саду, відстають від своїх семирічних однокласників і в когнітивному, і в особистісному розвитку, у них вище тривожність, гірше розвинена здатність до символізації. Надалі багато дослідження підтвердили це.

Представлена ​​тут робота багато в чому була ініційована дискусіями про стан гри сучасних дітей. Спостереження за їхнім життям і спеціальні дослідження показують, що, на жаль, сучасні діти грають все менше, а соціальне життя дорослих поступово вимивається з утримання дитячих ігор. Однак виникає питання, чи завжди, навіть якщо діти грають, чи для всіх гра може повністю виконати свою социализирующую функцію, чи всі здатні реалізувати розвиваючий потенціал гри. Це питання виникло перед нами у зв’язку з спостереженнями за грою дітей у старшій групі дитячого садка.

Звернули на себе увагу особливості гри непопулярних дітей, їх гра і стала предметом першої частини цього дослідження.

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!